Tuesday, April 21, 2015

Tips Tambah Ketinggian


Tips Untuk Menambah Ketinggian Seseorang


Adakah anda diluar sana bercita-cita tinggi untuk suksess dalam menambahkan ketinggin ?? Selain berjaya menambahkan berat badan , apa kata anda diluar sana cuba beberapa kaedah ini untuk menambahkan ketinggian.

Sebelum itu saya mahu beri anda pahaman terlebih dahulu
Kerana saya risau anda telah berusaha semaksimal tetapi tiada hasil.Ini membuatkan awak awak dan awak diluar sana berputus asa.

Tips yang mahu saya kongsikan ini adalah tips rutin harian .
Harus dilakukan setiap hari disamping mengamalkan susu yang berproten . Kenapa berprotin?sebab protin kan untuk tulang . :-)

Jom kita cuba dengan tips pertama


1 . Lompat Bintang
   *Lompat bintang adalah salah satu senaman rengangan otot dan sendi-sendi tulang .Lompat bintang mampu meransangkan kepala lutut anda .Insha Allah dengan rutin harian minimal 100x sehari . Lakukan kerap kali .

2 . Tendang Angin
Tendan angin adalah satu kaedah memanjangkan kaki yang diamalkan oleh atlik-atlik untuk mendapatkan ketinggian dan kekuatan kaki selain daripada rutin mengayuh basikal.
Rutin ini mudah sahaja . Buat tendangan bebas udara  seperti menendang bola .Tendanglah angin sekuat-kuat hati . min. 1000x sehari .cuba amalkan tendangan bergilir -gilir mengikut nisbah anda. Ingat ini adalah rutin . Rutin haruslah dilakukan setiap hari.

3. Bergayut
Kaedah ini anda perlu mengantungkan diri seberapa lama yang boleh .Kedua belah tangan hanya perlu memegang sesuatu yang lebih tinggi daripadanya dan mengantungkan diri.Kaedah ini sudah dibuat analisa sebelum men sahihkanya . Kerana apa bila kita mengantungkan diri dengan kedua belah tangan memengang sesuatu,tekanan daripada beban , telah ,menarik semua urt-urat dalam badan daripada kaki sehinggalah keurat otak . Fungsinya memberikan tekanan pada otot lutut untuk menahan atau penapung beban dikaki membuatkan otot mengembang dan memanjang.

Kesemua ini hanyalah tips manual yang anda semua harus lakukan sebagai rutin . Potensi keberhasilanya tergangtung kepada diri  anda sendiri . Selagi kerap rutin yang anda lakukan , selagi itu anda akan lihat kerbhasilanya sedikit demi sedikit .Anda harus yakin !!

Saya harap anda-anda semua berjaya dengan usaha anda sendiri . Inshaa Allah .

Sumber dipercayai

No comments:

Post a Comment